ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
-
ÁLTALÁNOS
SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
www.oktinet.hu
hatályos ettől a naptól: 2020.01.03.
Preambulum
Az alábbi feltételeket az Európai Unió és Magyarország törvényei szabályozzák. Az alapvető elv, hogy Ügyfeleink adatait harmadik félnek nem szolgáltatjuk ki.
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa át ezt a dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, az Adatkezelési tájékoztatóval, a honlap vagy az oktató program használatával, a szolgáltatás megrendelésével, kifizetésével kapcsolatban kérdése merülne fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Felhívjuk továbbá a figyelmét, hogy oktató programunk használatához minimális számítógépes tudás feltétlenül szükséges (például: az oktató program honlapjának felkeresése, honlapra való belépés felhasználónév és jelszó segítségével, tesztek, videók, prezentációk kattintással való elindítása, dokumentumok letöltése), illetve szüksége lesz internetkapcsolatra és egy okoseszközre!
A szolgáltatás használatának módjáról tájékoztató kisfilmek is készültek, melyek elérhetőek az oktinet.hu honlap kezdőlapján vagy a következő linkeken:
Az oktinet.hu oktatóprogramon elérhető tartalmakat szerzői jogok védik, ezért azok felhasználása, rendszeren kívüli továbbítása, sokszorosítása, csoportos felhasználása vagy vetítése Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül a szerzői jogokkal ellentétes, tehát jogi következményekkel jár.
A rendszert egy felhasználó egyidejűleg egyetlen eszközön (egyetlen IP-címen) érheti el. A felhasználói nevet és jelszót kizárólagosan egy felhasználó használhatja! Ha felmerül a gyanú, hogy Felhasználó vagy valaki más ezzel visszaél, és 3-nál több IP címről jelentkeznek be ugyanazzal a felhasználónévvel, akkor Szolgáltató felveszi Felhasználóval a kapcsolatot a helyzet tisztázása érdekében. A felhasználói névvel és jelszóval történő ismétlődő visszaélés esetén (több felhasználó lép be egy jelszóval) Szolgáltatónak jogában áll korlátozni a szolgáltatás elérését.
Weboldalunk a kényelmesebb felhasználói élmény érdekében úgynevezett cookie-kat (sütiket) használ.
Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Canimig Hungary Bt.
Székhely: Baja
6503, Mártonszállási út 26.
Telephely: Baja
6503, Mártonszállási út 26.
Levelezési cím: Baja
6503, Mártonszállási út 26.
Nyilvántartásba Felhasználó hatóság: Kecskeméti Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 03-06-115599
Adószám: 21831470-1-03
Képviselők: Cziráki Marietta és Molnár Kristóf
Telefonszám: +36/20
- 9851 -333
E-mail: oktinetmail@gmail.com
Honlap: www.oktinet.hu
Bankszámlaszám: 10700378-27828603-51100005
Tárhelyszolgáltató adatai
Név: C-Host Kft.
Székhely: 1115 Budapest, Halmi utca 29.
Telefonszám: +36-1-445-2040
E-mail cím: info@nethely.hu
Adószáma: 23358005-2-43
Weboldal: www.nethely.hu
Fogalmak
Felek: Szolgáltató és Felhasználó együttesen
Felhasználó/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő
szerződést kötő személy, aki a vendéglátóipari online oktató és
vizsgafelkészítő programot használja
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek
egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: http://oktinet.hu weboldal, amely a
szerződés megkötésére szolgáló weboldal
Szerződés: Szolgáltató és Felhasználó között a
Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi
szerződés
Szolgáltató: vendéglátóipari online oktató és vizsgafelkészítő program
üzemeltetője
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan
eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében –
szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a
címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett
hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, és az internetes hozzáférést
biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan
fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás
nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű
fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon
értékesítésre szánt minden használatra kész szolgáltatás, mely a Szerződés
tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadók, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a
fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belső piacon belül a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési
helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK
és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés
tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a
jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.
Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat
és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat,
valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen
ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF
rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a
jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között
létrejövő szerződés részét képezi.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat Szolgáltató nem iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők, tartalmazzák az ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a szolgáltatással vagy Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Ügyfélszolgálati iroda helye: Baja 6503, Mártonszállási út 26.
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: Hétfőtől
péntekig 9-17h (ebédidő nincsen), szombat: 9-12h
Telefon: +36/20 - 9851 -333
Internet cím: http://oktinet.hu
E-mail: oktinetmail@gmail.com
Bejegyzés a Vásárlók könyvébe
A Vásárlók Könyve Szolgáltató székhelyén elérhető. Az ide írott bejegyzésekre Szolgáltató
30 napon belül írásban válaszol.
A fogyasztó szóban vagy írásban (elektronikusan vagy papíralapon) közölheti a
vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás
érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatás fogyasztók részére
történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség
szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és
annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon
belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően
- az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli
panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően
nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban
érdemben megválaszolni, és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb
határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt
elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a
vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott
iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet aláíró személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a
fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
- A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati
példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre
bemutatni.
- A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban
tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia
kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is
ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében
igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
- Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó
fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását
követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A
fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint
illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található:
http://jarasinfo.gov.hu/
- Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
- Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben
fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási
helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület
eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó
erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó
kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy
tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett
telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett
kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és
azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület
eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél
beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti
kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
- A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát
(kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így
különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek
hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt
egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető
Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető
Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető
Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető
Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető
Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt
érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag
hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben
maradnak, és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok
rendelkezései alkalmazandók.
Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A szolgáltatások lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható szolgáltatások lényeges tulajdonságairól az egyes szolgáltatásoknál (kurzusoknál) szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek!
A szolgáltatás használatának módjáról tájékoztató kisfilmek is készültek, melyek elérhetőek az oktinet.hu honlap kezdőlapján vagy a következő linkeken:
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatók a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra a szolgáltatás. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy Szolgáltató jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
Eljárás hibás ár esetén
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:
- 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000
Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált
termék),
- az olyan esetek, amikor nyilvánvaló, hogy a Termék nem az igazolható piaci
áron került feltüntetésre és az Eladó nem kedvezménnyel értékesíti a (pl.:
nyilvánvalóan elírt ár: 10 000 Ft helyett 1000 Ft-ért feltüntetett ár).
- Igazolt piaci árnak az árukereső oldalak szerinti átlagár tekintendő.
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Felhasználó eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
A honlap használata
A szolgáltatás kiválasztása
A honlapon szereplő kurzuskategóriákra vagy vizsgafelkészítő csomagokra kattintva választhatja ki a kívánt szolgáltatást, vagyis a megrendelni kívánt egyes kurzusokat, vagy vizsgafelkészítő csomagokat. Az egyes kurzusokra kattintva találja a kurzus ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A kurzusokat illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a szolgáltatásnak. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!
Beiratkozás (jelentkezés)
A kurzuskategória vagy vizsgafelkészítő csomag kiválasztása után Ön a "Beiratkozás" gombra kattintva választhat kurzust vagy vizsgafelkészítő csomagot anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kurzuskategória vagy vizsgafelkészítő csomag kiválasztása önmagában nem minősül ajánlattételnek.
A kurzuskategóriák vagy vizsgafelkészítő csomagok a beiratkozás véglegesítéséig szabadon módosíthatók, tetszés szerinti kurzusok eltávolíthatók, vagy tetszés szerint újabb kurzusokra, vizsgafelkészítő-csomagokra való beiratkozás lehetséges.
Következő lépés az adatok megadása, itt nevét, lakcímét, e-mail címét, telefonszámát, születési dátumát, iskolája nevét, a tanult szakmát kérjük, melyek a regisztrációhoz feltétlenül szükségesek a szolgáltatás jellegéből adódóan.
Az adatok felhasználásával kapcsolatban az Adatkezelési Tájékoztató irányelvei adnak útmutatást.
A Beiratkozás (jelentkezés) véglegesítése
Amennyiben Ön nem kíván további kurzust
vagy vizsgafelkészítő csomagot kiválasztani, úgy a „Jelentkezem” gomb lenyomásával folytathatja
a vásárlást.
A rendelés összesítése
A legutolsó menüpontban a rendelés összesítésénél láthatók a kurzuskategóriák vagy vizsgafelkészítő csomagok, valamint ezek árai (ezeken az adatokon itt már nem változtathat, csak ha a „Vissza” gombra kattint).
Megrendelése lezárása előtt Ön köteles az ÁSZF tartalma, valamint az Adatkezelési tájékoztató tartalma megismerésének és elfogadásának tényét a hozzájuk tartozó jelölőnégyzetek bepipálásával elismerni.
A jelentkezés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy az Ön által választott kurzuskategóriák vagy vizsgafelkészítő csomagok megfelelőek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Jelentkezés véglegesítése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a honlapon keresztül tett ajánlatnak a Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF rendelkezései szerint
Ön a „Jelentkezés véglegesítése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza a Szolgáltató, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a beiratkozásra (megrendelés leadására). A Szolgáltató legkésőbb az ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az ajánlatát, és e-mailen keresztül elküldi Önnek a rendszerbe való belépéshez szükséges felhasználónevet és jelszót. A szerződés az Ön által tett ajánlatnak a Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre.
Fizetés
A megrendelt szolgáltatás ellenértékét a honlapon keresztül online bankkártyás fizetéssel vagy átutalással lehet kiegyenlíteni.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Online fizetés esetén Felhasználó számára elektronikus számlát küldünk a tranzakció létrejötte után 24 órán belül, mely aláírás és pecsét nélkül is érvényes.
Amennyiben az átutalással történő fizetést választja, minden átutaláshoz szükséges információt elküldünk Önnek a szolgáltatás megrendelését megerősítő e-mailben. Ezen fizetési mód esetében azonban a szolgáltatás megkezdését Szolgáltató az átutalt összeg beérkezése utáni 24 órán belül tudja biztosítani. Szolgáltató az átutalt összeg beérkezéséről, és a szolgáltatás megkezdésének tényéről e-mailben küld tájékoztatást.
A szolgáltatás megrendelésekor Felhasználó részére elektronikus díjbekérőt küldünk, melynek kiegyenlítése után küldjük meg az elektronikus számlát, mely aláírás és pecsét nélkül is érvényes.
Teljesítési határidő
A beiratkozásra (jelentkezésre) vonatkozóan az általános teljesítési határidő bankkártyás fizetés esetén a rendelés visszaigazolásával egyidőre esik, vagyis a szolgáltatáshoz való hozzáférést a rendelés visszaigazolásakor már biztosítjuk. Átutalás esetén a teljesítési határidő az átutalt összeg beérkezésétől számított 24 óra. Ez a szolgáltatási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük.
A szolgáltatás megkezdésének napjának a szolgáltatás megkezdéséről szóló e-mail, sms elküldésének napja számít.
Külföldre történő értékesítés
Szolgáltató nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Felhasználókat.
A Magyarországon kívüli szolgáltatás megrendelésre is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében Felhasználónak az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a Felhasználó tagállami szerinti nyelven kommunikálni Felhasználóval.
Szolgáltató nem köteles megfeleljen
a Felhasználó tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett szolgáltatásokkal
kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például
ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Felhasználót
ezekről a követelményekről.
Szolgáltató eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden
szolgáltatás esetében.
Felhasználó a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés a Szolgáltató által meghatározott pénznemben
valósul meg,
Szolgáltató visszatarthatja a szolgáltatás biztosítását, ameddig nem győződik
meg arról, hogy a szolgáltatás árának kifizetése sikeresen és maradéktalanul
megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az
esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Felhasználó a tagállama
szerinti pénznemben utalja el a vételárat, és az átváltás, valamint a banki
jutalékok, költségek miatt Szolgáltató nem kapja meg teljes mértékben a vételár
összegét). Amennyiben a szolgáltatás ára nem került teljes mértékben
kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Felhasználót.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt m) pontjának értelmében: „a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.”
Szolgáltatással kapcsolatos hibák
Ha Felhasználó hibát észlel a szolgáltatásban (nem tud belépni a rendszerbe, vagy az oktatóprogram nem működik), azt köteles telefonon vagy elektronikus úton a megadott elérhetőségeken az észleléstől számított 48 órán belül jelezni Szolgáltató felé. Ennek elmulasztása esetén Szolgáltató a rendszerből fakadó hibákért semmilyen felelősséget nem vállal. Szolgáltató minden tőle telhetőt elkövet, hogy a hibáról való értesülést követő 24 órán belül a hibát kijavítsa.
Szolgáltató azonban felhívja a figyelmét, hogy nem vállal felelősséget a bizonyítottan az internetszolgáltatók hibájából történő szolgáltatás szünetelése vagy lassulása esetén, vagy Felhasználó okoseszközében fellelhető hibáért.
Abban az esetben, ha Szolgáltató nem képes a hiba kijavítására belátható határidőn belül, akkor Felhasználó számára a szolgáltatás vételárát időarányosan köteles visszatéríteni.
A szerzők mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az oktatói tartalmakban ne legyen tévedés, hiba, de ezek előfordulásért felelősséget nem vállalnak, viszont kifejezetten kérik, hogy Felhasználók az általuk észlelt hibákat, tévedéseket a megadott elérhetőségeken mihamarabb jelezzék! Szolgáltató az általa, vagy általa bevont szakértők által is elismert hibák, tévedések mihamarabbi korrigálásáért minden tőle telhetőt elkövet.